نحوه پخت ماهی در فر گاز چگونه است؟ یکی از پرخاصیت ترین مواد غذایی موجود در دنیا ماهی است که به شیوه های مختلفی طبخ می شود. بسیاری از افراد پخت ماهی را با روغن و برخی از افراد بدون روغن و در فر های برقی و گازی موجود پخت می کنند. اما امروزه مصرف بالای روغن باعث شده است که بیماری های زیادی چون کبد چرب دامن گیر مردم شود. به همین جهت بهتر است غذاهای مفید به صورت آب پز و یا از طریق فر و بدون روغن پخته شوند. اما نحوه پخت ماهی در فر گاز چگونه است؟

قطعاً فر گاز یکی از بهترین دستگاه های موجود در آشپزخانه برای پخت ماهی به صورت شکم پر یا معمولی است. اگر مایل به پخت ماهی در فر گاز هستید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. ما در این مطلب به بررسی تمام نکاتی که در هنگام پخت ماهی در فر گاز باید رعایت شود، می پردازیم.
روش پخت ماهی در فر گاز چگونه است؟
روش های مختلفی برای پخت ماهی در فر گاز وجود دارد. برخی از افراد ماهی را به صورت شکم پر و برخی دیگر به صورت معمولی در فویل یا بدون فویل درون فر گازی طبخ می کنند. اما نکته حائز اهمیت در هنگام پخت ماهی در فر گاز این است که اکثر مواقع ماهی در فر گازی به شکل زیر طبخ می شود. روش طبخ ماهی در فر گاز عبارت است از:

اولین کار برای پخت ماهی در فر گاز، آماده کردن ماهی با توجه به رسپی مورد نظر تان است. اگر مایل به پخت ماهی بدون شکم پر هستید بهتر است ماهی را به صورت ورقه ای برش دهید. سینی فر گاز را مقداری چرب کنید و ماهی ها را به آرامی درون سینی فر گاز پهن کنید. اگر مایل به پخت ماهی شکم پر هستید می توانید بعد از دوخت شکم ماهی، آن به صورت درسته درون سینی قرار دهید.
بهترین طبقه برای پخت ماهی در فر گاز طبقه وسط است؛ زیرا در صورت روشن بودن شعله بالایی و پایینی دو طرف ماهی به صورت یکنواخت پخت می شوند. البته می توانید شعله بالایی فر گاز را کمی دیر تر روشن کنید. سپس درب فر را ببندید و از روی منو یا کلید فر گاز، فر گازی را روشن کنید. بعد از جرقه زدن و روشن کردن، دمای مناسب برای پخت ماهی را که بین 180 تا 200 درجه سانتی گراد است را تنظیم کنید.
در هنگام پخت ماهی در فر گاز باید به چه نکاتی توجه شود؟
ممکن است پخت ماهی در فر گاز برای کسانی که بار اول است از فر گازی استفاده می کنند کمی دشوار باشد. به همین جهت بهتر است در هنگام پخت ماهی در فر گاز به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید ماهی و هر نوع مواد غذایی دیگر را با کیفیت بالایی در فر گاز پخت کنید.

اولین نکته ای که در هنگام پخت ماهی در فر گاز باید به آن توجه کنید، روشن کردن فر گاز و آماده کردن آن برای پخت است. بهتر است در هنگام تهیه ماهی و مواد آن فر گازی را روشن کنید تا فضای داخل فر برای پخت آماده باشد. این کار باعث می شود تا ماهی در زمان کوتاهی پخته شود.
دومین نکته ای که در هنگام پخت ماهی در فر گاز باید به آن توجه شود، روشن کردن شعله بالا و پایین فر گازی است. ماهی از جمله غذاهایی است که توصیه می شود به صورت کامل پخته شود. به همین جهت بهتر است غذا را درون سینی وسط قرار داده و شعله های بالا و پایین را روشن کنید تا دو طرف ماهی به صورت همزمان پخته شوند.
می توانید برای مغز پخت شدن و پخت بهتر ماهی آن را درون فویل های نسوز قرار دهید. با قرار دادن ماهی در فویل نسوز علاوه بر خوش طعم شدن ماهی می توانید از سوختن آن جلوگیری کنید.
به هیچ عنوان دمای پخت ماهی را بیشتر ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم نکنید؛ زیرا ممکن است ماهی شما به سرعت سرخ شده و خشک شود.
نتیجه گیری از نحوه پخت ماهی در فر گاز
در این مطلب به بررسی نحوه پخت ماهی در فر گاز پرداختیم. قطعاً پخت ماهی در فر گاز بهترین راه حل برای حفظ مواد مغذی در آن است. فر گاز از دستگاه های پر کاربرد در آشپزخانه است که از طریق آن می توان پخت انواع کیک، شیرینی، مرغ، پیتزا، گوشت و … را به شیوه های مختلف انجام داد. شما می توانید با کمک نکات بالا، ماهی را به صورت معمولی و شکم پر پخت کنید.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : آبادان،کوی قدس ایستگاه ۶ راسته منازل شرکت روبه روی بازارچه

موبایل : 09304984654

شماره واتساپ : 09307327975

ایمیل  : info[at]emdadtamerat[dot]ir

تعمیرگاه لوازم خانگی امداد تعمیرات

امداد تعمیرات یک سامانه هوشمند در زمینه ارائه خدمات تعمیرات و سرویس لوازم خانگی در ابادان و خرمشهر می باشد. این سامانه با کادری مجرب و دوره دیده به صورت کاملاً اختصاصی فقط در زمینه ارائه خدمات هوشمند در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در خدمت شما عزیزان است.

شما میتوانید به صورت ۲۴ ساعته اقدام به ثبت درخواست تعمیرات لوازم خانگی خود در شهر های آبادان و خرمهشر نمایید. تا در سریع ترین زمان ممکن همکاران ما با شما تماس بگیرند.